PNRAS

ANUNȚ

“PNRR-Fonduri pentru România modernă și reformată”

ANUNȚ LANSARE PROIECT: PNRAS-ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1, 1 DECEMBRIE

Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-2605

Școala Gimnazială Nr.1, 1 Decembrie, cu sediul în comuna 1 Decembrie, județul Ilfov, implementează începând cu data de 20.09.2022, Proiectul SG-PNRAS din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțate prin Componenta C15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România.

Proiectul este finanțat prin Inspectoratul Școlar Județean Ilfov de către Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei 15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență al României ( PNRR), R3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii- 14. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.

Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, care va include 3 ani școlari, respectiv 20.09.2022- 19.09.2025

Bugetul proiectului este de 756.783,90 lei

Proiectul are ca scop  prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii în Școala Gimnazială Nr.1, 1 Decembrie și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământ secundar inferior- gimnazial la învățământ secundar superior- liceu sau învățământ profesional și tehnic.

Obiectivele proiectului sunt:

 1. Scăderea ratei de abandon școlar de la 0,73% până la 0,36% și păstrarea ratei de finalizare a învățământului gimnazial la 100% până la finalul anului 2025.

2. Creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII-a de la 65,5% la 71% și reducerea procentului care iau sub nota șase la Evaluarea Națională de la 31% la 26% până la finalul anului 2025.

3. Îmbunătățirea proceselor de predare-învățare-evaluare prin creșterea cu 50% a procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare-evaluare digitale și prin creșterea cu 50% a procentului de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei(instruire personalizată, abordări pedagogice structurare, centrate pe elev) sau de prioritizare a elevilor(programe remediale de grup mic, învățare autodirijată susținută de tehnologie) până la finalul anului 2025.

4. Îmbunătățirea interacțiunii dintre toți actorii cheie ai ecosistemului școlar: elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității astfel încât să se asigure autosusținerea implementării planului de reducere a abandonului școlar.

5. Creșterea timpului de instruire alocat elevilor cu risc de abandon școlar

 Manager proiect

Ioan Georgeta Noiemi

 

„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE”

 Conținutul acestui material nu prezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

https://mfe.gov.ro/pnrr/   https://www.facebook.com/PNRROficial